FAQ
Hier vind je de meest gestelde vragen over Hollandirect en onze diensten.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder.
U kunt het complete pakket bloemen, planten en accessoires voor de moderne en traditionele bloemist kopen.
U kunt 7/7 24/24 uw inkopen doen op de webshop, maar de vertrekdagen zijn in overeenstemming met de transporteur van maandag t/m vrijdag
Wij kiezen voor een open en transparante opzet van de webshop, zodat u altijd weet van wie u koopt, dat kan zijn, uit onze eigen fysieke ingekochte koopjes voorraad (Hollandirect), of direct van de kweker, of importeur, of klokvoorverkoop, of van een wederverkoper (commissionair)
Hiervoor is het belangrijk om de handelscyclus te weten. Alle verschillende kwekers, en importeurs van bloemen en planten vullen in de loop van de middag/avond onze webshop met wat ze de volgende dag rond het middaguur kunnen leveren, met de prijzen die bepaald worden door een prognose gebaseerd op de veiling. Wat dus niet op onze webshop verkocht wordt, word geveild. Dus tijdens die veiling (van 06:00 tot +/- 11:00) bieden ze niets aan, en vullen in de loop van de middag/avond weer het aanbod voor de volgende dag. U begrijp dat u op deze manier altijd super verse bloemen heeft!
Zeker! u kunt ze selecteren in de webshop, en we sturen iedere vrijdagmiddag een mail een aantal interessante aanbiedingen die u kunt bestellen voor vertrek de volgende maandag
Om bij de transporteurs om 11:00 het juiste aantal karren/volume transport te reserveren voor wat u gekocht heeft en om uw handel op tijd aangeleverd te krijgen en klaar te maken voor het transport nog diezelfde middag!
In de fysieke voorraden van hollandirect kunt u nog enkele minuten annuleren, in voorraden van derden kunt u vaak niet annuleren omdat het een “realtime” voorraad is waar ook vele anderen uit kopen, waardoor bij annuleren conflicten kunnen ontstaan. Let dus goed op!
Dit kan verschillende redenen hebben, vaak doordat de afgesproken betalingstermijn is overschreden. Neem zsm contact op met HOLLANDIRECT.
Ja. Hollandirect heeft de prijzen gebaseerd op volle collies om voor u zo efficiënt, en dus goedkoop mogelijk te kunnen aanbieden, maar het is ook mogelijk om kleinere aantallen te kopen, dit staat dan bij het artikel aangegeven met een iets andere prijs. Bij de fysieke Hollandirect voorraad en bij de meeste wederverkopers kunt u kleinere aantallen kopen, maar bij de kwekers en importeur alleen per volle collie.
Er is geen minimum bedrag dat u moet kopen bij ons, maar er is wel een minimum transport tarief per adres per levering.
Dit wordt bepaald door de transporteur die bij u levert. bij sommige is dat gelijk aan 1CC, en bij anderen gelijk aan 2CC transport. Vuistregel als u als bloemist bloemen en planten en accessoires bij ons koopt is dat er op 1CC ongeveer 700€ tot 800€ aan handel geladen kan worden (afhankelijk van de dagprijzen en volume van uw aankopen).
Einde van de middag/begin avond voor het vertrek heeft u toegang tot de meeste voorraden en het meeste aanbod, de ochtend van vertrek kunt u aanvullend nog mee profiteren en de aanbiedingen kopen die we op de klok net vers gekocht hebben.
Zelf kopen wij alleen A1 (extra kwaliteit) handel op voorraad.
Maar kwekers bieden ook A2 en B kwaliteit aan.
Let wel op Dit is zonder reclamaties! u koopt dit op eigen risico, en Hollandirect accepteert net als de leveranciers hier dus geen reclamaties van alles wat geen A1 kwaliteit is.
A1 is extra, A2 is met een kleine aanmerking bv enkel
krom of verschil van rijpte, B is 2e soort.
Verder zijn er rijpheidsaanduidingen voor bloemen en bloeiende planten.
2/3 en 3/3 zijn de juiste rijpheidsstadia,3/4 is iets open of gesprongen, en 2/2 is erg rauw.
Zo laat u iedereen bij Hollandirect weten wanneer we transport moeten reserveren, en wanneer we uw handel transportklaar moeten maken.
Alles wat u op de webshop koopt wordt de volgende dag bij ons fysiek afgeleverd, en blijft dus bij ons staat tot het moment van vertrek. Bloemen en planten die u bijvoorbeeld op maandag koopt voor vertrekdag vrijdag staan dus 4 dagen bij ons oud te worden.
Op deze manier kunnen we geen versheid garanderen, en accepteren geen reclamaties meer.
Voor accessoires en groene planten is dit niet zo’n groot probleem, maar voor bloeiende planten en bloemen is 1 á 2 dagen van tevoren echt maximum. (als u op vrijdagmiddag en het weekend koopt bij “Direct van de kweker” krijgt u wel verse handel van maandag omdat die alvast aanbieden wat ze denken te gaan oogsten voor maandag)
De verschillende transporteurs halen in het begin van de middag uw door ons klaargemaakte karren bij ons, en bij andere bedrijven op om te vervoeren naar hun eigen depot waar ze alles opnieuw herladen in andere vrachtauto’s per bestemmingsregio (groupagevervoer).
Daarna hangt het af van veel variabele factoren zoals; het aantal klanten per vrachtwagen, verkeersdrukte en oponthoud onderweg, het tijdstip dat alles verzameld is bij de verschillende bedrijven, etc.
Doorgaans zal de noordelijke helft van Frankrijk in dezelfde nacht (als u een sleutel en losplaats heeft geregeld voor de chauffeur), of in de ochtend gelost worden, en de zuidelijk helft van Frankrijk in de loop van de volgende middag of avond.
Houd u er wel rekening mee dat met feestdagen en evenementen meestal niet op de gebruikelijke tijd geleverd wordt door de drukte.
We werken onafhankelijk met alle daartoe speciaal uitgeruste transporteurs zoals Breewel, Arjan Eriks, Freshtrans, Timetrans, De Wit Transport, etc., zodat we door heel Frankrijk binnen redelijke tijd bij iedereen kunnen leveren.
Hoewel wij altijd onze uiterste best doen om je van de beste kwaliteit handel te voorzien kan er natuurlijk altijd iets misgaan met de kwaliteit of transport.
Redelijkerwijs accepteren we dan ook reclamaties onder de volgende voorwaarden;
- Doe je reclamatie meteen op de dag van ontvangst, alleen dan kunnen wij de kweker hierop aanspreken, en worden wij ook schadeloos gesteld, dit lukt. niet als je de volgende dag pas reclameert.
- Stuur een duidelijke foto waarop goed te zien is wat het probleem is, en om welke hoeveelheid het gaat. Dit is voor ons ook weer noodzakelijk om bij de kweker te kunnen reclameren.
- Stuur in de reclamatie ook aub jouw klantcode mee (de klantcode waarmee je op de webshop inlogt).
- Ook als je iets mist graag direct melden, dan kunnen we op onze camerabeelden in ons bedrijf, en de camerabeelden van de transporteur altijd terugvinden waar de missende partij dan wel beland is.
- Trek aub nooit zelf een bedrag af van de betaling van de factuur! Dit veroorzaakt in jouw en in onze administratie een enorme chaos. We maken altijd direct een aparte credit factuur voor je.
Dit klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar dat is het in de praktijk niet en uiteindelijk maar sporadisch nodig.