FAQ

Kopen en bestellen op internet
Waarom sluiten we de webshop om 11 uur?
Om de transporteurs een juiste indicatie van het aantal
karren wat u besteld te geven en om de bestellingen op
tijd klaar te kunnen hebben.

Hoelaat gaat de webshop weer open?
Om 13 uur gaat de webshop weer open maar
deze aankopen vertrekken de volgende dag.

Kan ik aankopen annuleren op internet?
In voorraden van hollandirect kunt u nog enkele minuten
annuleren, in voorraden van derden kunt u niet annuleren omdat
er geen identieke softwaresystemen worden gebruikt.
Let dus goed op!

U internettoegang is geblokkeerd, wat te doen?
Neem contact op met HOLLANDIRECT.

Welke dagen is de webshop open?
Alleen op zondag is de webshop gesloten, de bestellijst is wel open.

Welke dagen is de bestellijst open?
Alle dagen, let op bestellen kan tot ’s morgens 4 uur.

Tot hoe laat is de bestellijst open?
Tot ’s morgens 4 uur kunt u bestellen voor dezelfde dag vertrek.

Hoe bestel ik op internet?
Ga naar bestellen, kies de dag van vertrek, selecteer de groep en vul uw aantallen in. 1+ = een blik of een doos.

Wilt u minder bestellen dan een blik of een doos?
Vul dan het aantal stelen of bossen in. Bij twijfel stuur dan een mail.

Hoeveelheden
Waarom kan ik in de webshop alleen per volle fusten kopen? 
Onze doelgroep is de grotere bloemist/handelaar zodat wij zeer scherp kunnen leveren.

 

kan ik in de webshop ook minder dan volle fusten kopen? 
Alleen bij de voorraad bloemen per bos. Hier kunt u minimale aantallen kopen.

 

Hoeveel moet ik minimaal bij HOLLANDIRECT kopen? 
In principe moet u minimaal een grote kar (of 2 deense karren) kopen. Dit ivm het minimum transporttarief wat de transporteur ons berekent.

 

Wat is de beste tijd om te kopen? 
De avond voor het vertrek heeft u toegang tot de meeste voorraden, de ochtend van vertrek kunt u nog aanbiedingen kopen.

 

Welke aantallen vul ik in de bestellijst in? 
Als u 1+ invult krijgt u 1 vol blik of een hele doos.

 

Welke aantallen vul ik in als ik geen vol blik of een hele doos wil? 
U vult het gewenste aantal stelen of bossen in.

 

Wat zijn de aantallen per fust als ik 1+ bestel? 
Zie tabel (hierachter staan de minimale aantallen die u moet invullen als u geen blik wilt.)

 

Kwaliteit
Welke kwaliteitsaanduidingen zijn er in Nederland?
A1 is extra, A2 is met een kleine aanmerking bv enkel
krom of verschil van rijpte, B is 2e soort.)

Welke rijpheidsstadia zijn er voor rozen?
2/3 en 3/3 zijn de juiste rijpheidsstadia,3/4 is iets gesprongen

Welke kwaliteit koopt Hollandirect?
In principe kopen we altijd A1, soms A2 maar alleen als dat verantwoord is

Verkoopt Hollandirect ook a2 en b kwaliteit?
In principe niet maar in de voorraad direct kweker worden deze wel aangeboden door de kweker , dus let op!

Transport
Welke transporteurs rijden voor ons? 
We werken onafhankelijk met alle transporteurs , zodat we een scherpe kwaliteit/prijs verhouding hebben.

 

Wat doe ik na levering met de cmr? 
Direct faxen/mailen naar HOLLANDIRECT.
e-mail: petra@hollandirect.nl – fax: 0031714086314.